[language-switcher]

Piagam Pelanggan

Piagam Pelanggan

  • Memastikan 80 peratus kes-kes Mahkamah Rayuan Syariah diselesaikan dalam tempoh 6 bulan selepas didaftarkan di Jabatan Kehakiman Syariah Malaysia;
  • Memastikan pembinaan ArahanAmalan dibuat dalam tempoh 6 bulan dari tarikh persetujuan Jawatankuasa Kerja Arahan Amalan;
  • Memastikan sekurang-kurangnya 80 peratus Pegawai Syariah menghadiri 3 kursus teras dalam tempoh 1 tahun dari tarikh pelantikan;
  • Memastikan peperiksaan perkhidmatan di bawah Skim Perkhidmatan Pegawai Syariah untuk tujuan pengesahan jawatan dilaksanakan sekurang-kurangnya 2 kali setahun;
  • Memastikan bil/tuntutan yang lengkap, dibayar dalam tempoh 14 hari dari tarikh penerimaan oleh Unit Kewangan;
  • Memastikan wang pendahuluan dana Sokongan Keluarga dibayar dalam tempoh 7 hari dari tarikh kelulusan Jawatankuasa Amanah Sokongan Keluarga;
  • Memastikan maklum balas terhadap aduan berkaitan aplikasi sistem dan peralatan ICT diberikan dalam tempoh 2 hari bekerja dari tarikh aduan;
  • Memastikan kajian/penyelidikan jangka pendek diselesaikan dalam tempoh 6 bulan dari tarikh arahan dikeluarkan;
  • Memastikan maklum balas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh 1 hari bekerja; dan
  • Memastikan Jurnal Hukum diterbitkan sekurang-kurangnya 4 kali setahun.

Kalendar JKSM

Events in October 2025

Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sunday
September 29, 2025 September 30, 2025 October 1, 2025 October 2, 2025 October 3, 2025 October 4, 2025 October 5, 2025
October 6, 2025 October 7, 2025 October 8, 2025 October 9, 2025 October 10, 2025 October 11, 2025 October 12, 2025
October 13, 2025 October 14, 2025 October 15, 2025 October 16, 2025 October 17, 2025 October 18, 2025 October 19, 2025
October 20, 2025 October 21, 2025 October 22, 2025 October 23, 2025 October 24, 2025 October 25, 2025 October 26, 2025
October 27, 2025 October 28, 2025 October 29, 2025 October 30, 2025 October 31, 2025 November 1, 2025 November 2, 2025