[language-switcher]

Piagam Pelanggan

Piagam Pelanggan

  • Memastikan 80 peratus kes-kes Mahkamah Rayuan Syariah diselesaikan dalam tempoh 6 bulan selepas didaftarkan di Jabatan Kehakiman Syariah Malaysia;
  • Memastikan pembinaan ArahanAmalan dibuat dalam tempoh 6 bulan dari tarikh persetujuan Jawatankuasa Kerja Arahan Amalan;
  • Memastikan sekurang-kurangnya 80 peratus Pegawai Syariah menghadiri 3 kursus teras dalam tempoh 1 tahun dari tarikh pelantikan;
  • Memastikan peperiksaan perkhidmatan di bawah Skim Perkhidmatan Pegawai Syariah untuk tujuan pengesahan jawatan dilaksanakan sekurang-kurangnya 2 kali setahun;
  • Memastikan bil/tuntutan yang lengkap, dibayar dalam tempoh 14 hari dari tarikh penerimaan oleh Unit Kewangan;
  • Memastikan wang pendahuluan dana Sokongan Keluarga dibayar dalam tempoh 7 hari dari tarikh kelulusan Jawatankuasa Amanah Sokongan Keluarga;
  • Memastikan maklum balas terhadap aduan berkaitan aplikasi sistem dan peralatan ICT diberikan dalam tempoh 2 hari bekerja dari tarikh aduan;
  • Memastikan kajian/penyelidikan jangka pendek diselesaikan dalam tempoh 6 bulan dari tarikh arahan dikeluarkan;
  • Memastikan maklum balas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh 1 hari bekerja; dan
  • Memastikan Jurnal Hukum diterbitkan sekurang-kurangnya 4 kali setahun.

Kalendar JKSM

Events in January 2026

Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sunday
December 29, 2025 December 30, 2025 December 31, 2025 January 1, 2026 January 2, 2026 January 3, 2026 January 4, 2026
January 5, 2026 January 6, 2026 January 7, 2026 January 8, 2026 January 9, 2026 January 10, 2026 January 11, 2026
January 12, 2026 January 13, 2026 January 14, 2026 January 15, 2026 January 16, 2026 January 17, 2026 January 18, 2026
January 19, 2026 January 20, 2026 January 21, 2026 January 22, 2026 January 23, 2026 January 24, 2026 January 25, 2026
January 26, 2026 January 27, 2026 January 28, 2026 January 29, 2026 January 30, 2026 January 31, 2026 February 1, 2026